수리

新品・中古計測器、ネットワーク機器の販売・買取

전자계측기 수리서비스

누비콤은 고객들이 지금 당장 필요로 하는 제품을 더 빨리, 더 정확하게,
그리고 더 저렴하게, 새 것처럼 수리해 드리겠습니다.

고객을 배려하는 시스템을 가장 잘 갖추고 있는 곳이 가장 믿을 수 있는 회사입니다. 누비콤은 무선통신 관련 전자계측기를 비롯하여 유무선, 광통신, 전자 측정 및 시험기, 블루투스와 무선랜(WLAN) 등 데이터 통신 시험 및 측정기, 그리고 유명 전자계측기 제조업체에서 생산된 각종 제품을 공급하고 있습니다.

고객들이 지금 당장 필요로 하는 제품을 즉시 공급 가능한 시스템을 갖추고, 누비콤은 어느 누구 보다도 더 빨리, 더 정확하게, 그리고 더 저렴하게 서비스해드립니다. 이러한 누비콤의 약속은 잘 갖춰져 운용되고 있는 누비콤 고객서비스센터에서 지켜지고 있습니다.

누비콤은 수리된 측정기가 마치 공장에서 새로 출시된 제품과 같은 정도로의 성능을 지향합니다. 적게는 5년에서 25년 이상의 풍부한 경험과 경력을 갖춘 전문 기술자에 의해 고객이 고가로 구입한 전자계측기를 소중하게 애프터서비스(A/S) 해 드립니다. 고객의 제품을 내 것과 같이 소중히 여기는 정신이 곧 누비콤의 가치입니다.



  • 무상수리

    무상 수리 1년 보증 동일 증상/고객 과실 제외
    (불량 증상에 따라 다를 수 있음)

  • 무상교정

    수리 후 무상 교정 50 GHz 주파수 대역
    /광 장비 영역까지 지원
    (수리 비용에 따라 다를 수 있음)
  • 무상배송

    무상 배송 Pick-up 및 수리 후 배송


  • Cleaning

    Cleaning 서비스 장비의 내부 및 외부 무상 Cleaning

Adjustment System
Total Verification System
Outcoming Final Test

누비콤 수리서비스(REPAIR SERVICE)

  • 01
  • 전자계측기 수리

    누비콤은 고객들이 지금 당장 필요로 하는 제품을 더 빨리, 더 정확하게, 그리고 더 저렴하게, 새 것처럼 수리해 드리겠습니다.




  • 02
  • A/S 가능 전자계측기 및 제조업체

    누비콤은 고객들이 지금 당장 필요로 하는 제품을 더 빨리, 더 정확하게, 그리고 더 저렴하게, 새 것처럼 수리해 드리겠습니다.
    제조사에서 단종되어 수리불가한 장비도 수리가능하며, 아래의 제품 및 제조업체 이외의 전자계측기도 수리서비스를 지원합니다.

  • 03
  • 수리서비스 프로세스

    가장 신속하게! 가장 정확하게! 가장 저렴하게! 이 세가지 베스트 서비스를 기반으로 하여 체계적인 절차로, 수리된 계측기가 제조사의 성능 검사에 "Pass"하도록 보증하겠습니다.

  • 04
  • 품질 약속

    QUALITY COMMITMENT STATEMENT               




A/S 가능 전자계측기

5G 관련 제반 측정기
스펙트럼 분석기
네트워크 분석기
신호 발생기
부품 측정기
RF 측정기
오실로스코프
로직 분석기

A/S 가능한 전자계측기 제조업체

  • Tektronix
  • KEITHLEY
  • KEYSIGHT
  • Spirent
  • VIAVI
  • ROHDE
  • Anritsu
  • ADVANTEST

수리서비스 프로세스

품질 약속(QUALITY COMMITMENT STATEMENT)

NUBICOM, Inc. is committed to meeting and exceeding customer expectations by providing complete, reliable, reproducible and accurate repair services in compliance with ISO/IEC 17025 and in accordance with stated methods and customer requirements.

The quality and reliability of services offered by our company are maintained at levels meeting and exceeding the expectations of our customers and with contractual requirements. The Quality Management System is designed to achieve the Critical success Factors. Towards this end, we will do our best for customer satisfaction, cost competitiveness and continuous improvement in all aspects of our business. We will offer services that meet a well-defined customer or market need, purpose, use and in all respects, meet customer's expectations.

We will offer services that comply with all applicable standards, specifications, and requirements of society, including an awareness of environmental needs during the service phase. We will offer services that are economically supplied and offered at competitive prices.

These initiatives will involve all employees. By communicating the importance of teamwork, empowerment and accountability we will show employees they are our most valuable assets. We will demonstrate our commitment to achieve the highest level of customer support and satisfaction with integrity and ethics in business transactions while embracing quality in all that we do.

Top management shall ensure the integrity of the management system is maintained when changes to the management system are planned and implemented. All employees are required to familiarize themselves with the QMS(Quality Management System) documentation and implement the policies and procedures in their work.